Çorlu TSO'da "İş Yaşamında Profesyonellik Eğitimi" Gerçekleşti
Düzenlenme Tarihi: 08.04.2014
Çorlu Ticaret ve Sanayi Odasının üyelerine yönelik olarak düzenlediği eğitimler kapsamında 08 Nisan 2014 Salı günü " İş Yaşamında Profesyonellik Eğitimi" gerçekleşti.
Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası Konferans Salonu'nda Yar. Doç. Dr. E. Recep Erbay tarafından verilen eğitimde; profesyonel davranış, iş yeri ilişkileri, iş hayatında protokol ve toplantılarda bilinmesi gerekenler konular hakkında bilgiler aktarıldı.
"UYGUN KURUMSAL KÜLTÜR OLMAZSA HİÇBİR İŞ STRATEJİSİ BAŞARIYA ULAŞAMAZ"
Kurumsal kültürü açıklayan Yar. Doç. Dr. E. Recep Erbay; " Kurum içinde bireylerin nasıl davranması, birbirlerini nasıl etkilemeleri gerektiğini biçimlendiren, işlerin nasıl yapıldığını gösteren ortak paylaşılan inançlar, tutumlar, tahminler ve beklentiler modeline "Kurumsal kültür" deriz. Uygun kurumsal kültür olmadan, hiçbir iş stratejisinin ya da programının başarıya ulaşması mümkün değildir. En pahalı ve şık tasarımlı bina bile, kirişler /kolonlar ve betonlardan oluşan sağlam bir altyapı olmaksızın ayakta duramaz. Kurumsal kültür, işte bu toplumsal mimarinin temelidir" ifadelerini kullandı.
"KURUM İÇİ İLETİŞİM YATAY VE DİKEY OLMAK ÜZERE İKİYE AYRILIR"
Kurum içi iletişim ikiye ayrılır diyen Erbay; "Dikey ve yatay iletişim vardır. Dikey iletişimde en üst yöneticiden en alt çalışana aynı zamanda en alttan en üst kademeye giden bir hiyerarşik yönetim sistemi bulunur. Yatay iletişimde ise; kurumun aynı kademedeki birimlerinin kendi içlerinde ve birbirleri arasında rutin (her gün yapılan sıradan) işler için kurdukları iletişimdir. Yatay iletişim genellikle eşit statüde çalışanlar arasında iş akışına bağlı olarak gelişir. Amacı ; koordinasyon sağlama ve problemi çözmek için kanal oluşturmaktır" dedi.
"ENDÜSTRİ PSİKOLOJİSİNDE İLETİŞİM ÇOK ÖNEMLİDİR"
İş yerinde iletişimin nasıl olması gerektiği konusunda açıklama yapan Erbay; "Endüstri psikolojisinde en önemli konulardan biri de iletişim ve iş yerindeki iletişimin nasıl olması gerektiğidir. İletişim içeriği, şekli, yolları ve tarzı öncelikle iş yerindeki çalışanları ve müşterileri direkt etkiler. Kaliteli bir iletişimin kurulması; iletişim çatışmaları veya noksanlıkları sebebiyle meydana gelebilecek problemleri engeller böylece çalışanlara da kaliteli ve sağlıklı bir iş ortamı sağlar. Bunun ardından da iş tatmini, motivasyon, müşteri memnuniyeti, şirket karında artış ve iş yerinde verimlilik ortaya çıkar. İletişimin iş hayatında bu kadar önemli rolleri varken, iletişime dikkat edilmemesi hem çalışanlar hem müşteriler hem de şirket sahipleri tarafından bazı sakıncalarla karşılaşılmasına neden olabilecektir" açıklamasında bulundu.
"PROTOKOL'DE SAYGINLIK VE KURUMSALLIK KORUNMALIDIR"
Erbay, protokolün anlam ve öneminden bahsederken; protokol; kamusal yaşamda törensel ve biçimsel davranış kuralları bütünüdür. Protokol ve sosyal davranış kurallarının amacı bireysel, kurumsal ve ulusal onuru ve saygınlığı korumaktır.Bir yöneticinin başarısını %34 temsil niteliği (protokol), %33 bilgi ve becerisi (işi), %33 kişiliği oluşturur. başarı protokolde gizlidir. Protokol, yöneticilerin makam odaları, resmi otomobiller , resmi toplantılar , resmi törenler, resmi davet ve ziyafetlerde uygulanır" ifadelerini kullandı.
"TOPLANTI İLETİŞİM ORTAMI VE BU ORTAMDA GERÇEKLEŞEN FAALİYETLERDİR"
Toplantıyı ; Yöneticilerin ortak problemleri çözümlemek amacıyla bir araya geldiği yer olarak tanımlayan Erbay; "Toplantı, TDK sözlüğünde 3 şekilde tanımlanmıştır: Bir çok kimsenin belirli amaçlarla bir araya gelmesi,bir gündem üzerinde görüşmek amacıyla ilgililerin katılmasıyla yapılan birleşim, bir meclisin bir yıl içindeki birleşimlerinin her biridir. Toplantı genel anlamda ifade edilmek istenirse; soruları cevaplandırmak, sorunları ortaya çıkarmak, çözmek, anlaşmaya varmak, personeli aydınlatmak vb. amaçlarla bir kişinin başkanlığında ya da birden çok kişinin yüz yüze gelerek oluşturdukları iletişim ortamı ve bu ortamda gerçekleştirilen faaliyetler olarak tanımlanır" dedi.
"BÜYÜK TOPLANTIDA GÜNDEM YAPILANDIRILMALIDIR"
Eğitimin son bölümünde toplantının özelliğinden bahseden Erbay; "Toplantıya katılanların sayısı ve özellikleri şöyledir; 50 kişiye kadar; seminer, kolokyum, çalışma grupları, denetim kurulları, tartışma grupları, komisyon toplantıları, yuvarlak masa toplantıları, 50-300 katılımcıya kadar; genel kurullar, konferans, sempozyum, 300 üzerinde katılımcı; kongre, genel kuruldur. Toplantı katılımcıları birbirlerini tanımıyorlarsa, tanıştırmaya zaman ayrılmalıdır. Bu tanıtma; kişinin adı, bölümü, toplantıdaki rolü vb. biçimlerde yapılmalıdır.Küçük toplantılarda gündem görece gevşek tutulabilir. Fakat büyük gruplarda gündem ne kadar yapılandırılmış olursa toplantının etkinliği de o derece yüksek olacaktır" diyerek sözlerini tamamladı.